Névjegy

Magyar karikaturisták "Névjegyei"

Balázs-Piri Balázs
Barát József
Békési József Sándor, Joe
Dallos Jenő
Dluhopolszky László
Fenekovács László
Földes Vilmos
Gyöngy Kálmán
Jelenszky László
Krenner István
Lakatos Ferenc
Lehoczki Károly
Léphaft Pál
Marabu
Nemes Zoltán
Pápai Gábor
Rau Tibor
Sajdik Ferenc
Szmodis Imre
Szűcs Édua
Tónió
Varga (Zerge) Zoltán
Weisz Béla
Zsoldos Péter

Ludas Matyi újság

Friss topikok

  • takacsveca93: Ha igazán fantasztikus akciókra és folyamatosan frissülő szórólapokra vágysz, akkor csekkoljatok i... (2017.11.08. 09:55)
  • Ludas Matyi újság: Orblio LACI? BÉLA? (2016.12.09. 23:11) DALLOS JENŐ :/miniatűr könyvek ,sorozat/
  • Gergely Pap: Kedves Laci! A képeid ugyanúgy tetszenek, mint 67-ben a Kossuth nyomdában. További jó egészséget. (2016.11.13. 18:36) Pápai Gábor
  • Feriba: Csak a szöveg tartalmát próbálom előásni! (2016.10.09. 19:38) HALÁSZ GÉZA
  • Feriba: -Azt mondták, szépen mosolyogjak a NAVos ellenőrre! (2016.10.09. 19:34) HALÁSZ GÉZA

Tisztességesen fogok írni

 

 

Január elsejétől tisztességesen fogok írni. Alkalmazkodom a körülményekhez, igazodom. Tudom, ha tisztességesen írok, akkor nem kell mitől tartanom, én pedig nem szeretek semmitől sem tartani.

Maga L. Simon László képviselő úr mondta az akkor még csak tervezett médiatörvény kapcsán, hogy aki tisztességesen ír, annak nincs mitől tartania.

Ilyen egyszerű az egész – írók, alkossatok remekműveket!

És azt is belátom, hogy idáig nem írtam tisztességesen. Talán még most sem úgy írok, amikor ezeket a mostani szavakat és mondatokat fogalmazom, bár némi javulást azért már tapasztalok. Már most tisztességesebb vagyok, mint tegnap voltam, amikor a médiatörvény még nem volt elfogadva.

Január elsejétől pedig még ennél is sokkal tisztességesebb leszek.

Idáig véleményem volt, vitáztam másokkal, akik – most már tudom – nagyságrendekkel tisztességesebbek nálam. Olyanoknak mondtam ellent, akiknek nemcsak ezután, de idáig sem kellett tartaniuk senkitől.

Aki magyar, tőlünk tart!

Meggondolatlan voltam és fékezhetetlen, írtam bele a világba, mikor mi jutott az eszembe. Azt írtam, amire gondoltam.

Január elsejétől is azt írom majd, amire gondolok, azzal a csekély különbséggel, hogy akkortól majd arra gondolok, amire merek. Ezt nem most találtam ki, régóta érlelődött bennem, már a Neoprimitív együttes „Álarcképtelenség” című műsorában, 1980-ban is szerepelt ezt a mondat. „Azt gondolom, amire akarok, /és arra, amire merek”.

Akkor Kádárnak hívták a királyt.

Akkor nem gondoltam, hogy ez a mondat – és a többi, mert voltak még ehhez hasonló renitens gondolataim, – egyszer még aktuálisabb lesz, mint valaha.

Ha jól emlékszem, nem ezért harcoltunk.

Szóval, tisztességesen fogok írni. Nem lesz könnyű főleg, mert nem szoktam hozzá. De nem adom fel, már most elkezdem gyakorolni. Bízom a sikerben, szerintem, menni fog.

Emberek, nekem Orbán Viktor a példaképem! Amit eddig írtam, gondoltam és mondtam a Kedves Vezetőről, az mostantól nem érvényes. Mostantól minden másképp van, de leginkább a múlt van másképp. A jövő pedig, nem csupán elkezdődött, de már be is fejeződött. Mostantól a jövőt is múlt időben kéretik érteni.

És Schmitt Pál köztársasági elnököt sem fogom többé tartalék-tőrözőnek nevezni. Éppen ellenkezőleg: dicsérni fogom minden tettét, iszom majd a szavait. Felállva tapsolok, amiért nem ellensúlya, hanem motorja a törvényhozásnak. Ha lesz valami, ami miatt aggódom vele kapcsolatban, talán, hogy nem eléggé gyorsan írja alá a Kedves Kétharmad által megszavazott törvényeket. Van, hogy öt percet is várni kell, míg aláír egy törvényt, pedig megtehetné, hogy még a törvény elkészülte előtt odabiggyeszti az autogramját.

Minden szép lesz, minden jó lesz, mindennel meg leszek elégedve.

Legalábbis írásban. Mert azt, hogy közben mire gondolok, a legnagyobb jóindulatom mellett sem tudom garantálni. Lehet, hogy lesznek olyan gondolataim, amelyekért nem vállalom a felelősséget. Tudom, ezen is lehet segíteni, de egyedül nem vagyok képes változtatni rajta.

Talán, ha a Kedves Kétharmad a média megregulázásnak mintájára a gondolatokat is segítene kordában tartani! Elméletben ez lehetséges, Orwell már hatvankét évvel ezelőtt megírta, az 1984 című regényében.

Kérném tisztelettel, ha szabadna bátorkodnom: állítsanak mellém egy gondolatrendőrt! Hogy ne kelljen félnem, ne kelljen tartanom semmitől. Mert az írásaimat még tudom valamelyest kontrollálni – de égne a pofám, ha esetleg valami olyanra gondolnék, amire nem akarok.

 

A cikk eredetije a Nolblogon olvasható.

 

Föld S. Péter

 

 

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://aludasmatyi.blog.hu/api/trackback/id/tr22530020

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A médiatörvénynek tapsol az Értékközpontú Újságírók Szövetsége (ÉKUSZ) 2010.12.21. 14:28:16

- Végre valaki tesz azért, hogy a magyarság ne legyen összezavarodva! - csapott az asztalra szenvedélyesen Toportyán Álmos az Értékközpontú Újságírók Szövetségének (ÉKUSZ) elnöke a szervezet Öntőház utcai székházában ma hajnalban megtartott sajtótáj...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása