Névjegy

Magyar karikaturisták "Névjegyei"

Balázs-Piri Balázs
Barát József
Békési József Sándor, Joe
Dallos Jenő
Dluhopolszky László
Fenekovács László
Földes Vilmos
Gyöngy Kálmán
Jelenszky László
Krenner István
Lakatos Ferenc
Lehoczki Károly
Léphaft Pál
Marabu
Nemes Zoltán
Pápai Gábor
Rau Tibor
Sajdik Ferenc
Szmodis Imre
Szűcs Édua
Tónió
Varga (Zerge) Zoltán
Weisz Béla
Zsoldos Péter

Ludas Matyi újság

Friss topikok

  • takacsveca93: Ha igazán fantasztikus akciókra és folyamatosan frissülő szórólapokra vágysz, akkor csekkoljatok i... (2017.11.08. 09:55)
  • Ludas Matyi újság: Orblio LACI? BÉLA? (2016.12.09. 23:11) DALLOS JENŐ :/miniatűr könyvek ,sorozat/
  • Gergely Pap: Kedves Laci! A képeid ugyanúgy tetszenek, mint 67-ben a Kossuth nyomdában. További jó egészséget. (2016.11.13. 18:36) Pápai Gábor
  • Feriba: Csak a szöveg tartalmát próbálom előásni! (2016.10.09. 19:38) HALÁSZ GÉZA
  • Feriba: -Azt mondták, szépen mosolyogjak a NAVos ellenőrre! (2016.10.09. 19:34) HALÁSZ GÉZA

 

Most & itt 2010-11-11
Tizenkettedik évfolyam, nyolcvannyolcadik
(Ötszáztizenegyedik) csapás
 
Pofátlan végkielégítések
 
-       Elnök úr!
-       Mondjad, Jánosom.
 
 
-       Lenne rám néhány perce?
-       Hát hogyne lenne, Jánosom! Te vagy a mi frakcióvezetőnk, hogy a bánatba ne lenne terád időm!
-       Köszönöm, elnök úr!
-       Hagyd már ezt az elnökurazást, Jánosom! Szólíts te is úgy, ahogyan a többiek.
-       Köszönöm. Szóval, Viktátor...
-       Viktátor? Hát ez meg mi a fene, Jánosom?
-       Bocsánat, Viktort akartam mondani.
-       Na, ki vele Jánosom, mi a pálya?
-       A végkielégítések visszamenőleges megadóztatásáról lenne szó.
-       Ez jó, Jánosom, nekem is tetszik. Láttad a kommancsok pofáját a parlamenti vita közben? Majd behaltam a röhögéstől, ahogy néztem a savanyú képüket.
-       Tényleg nagyon mókás volt. Hanem lenne itt valami.
-       Mondjad Jánosom, megoldjuk.
-       Tegnap benn voltam az egyik kereskedelmi tévében, ott kérdezte a riporter, hogy miért éppen öt évre visszamenőleg kell a végkielégítések után adót fizetni. Amikor pedig, így a riporter, az első Orbán-kormány távozó miniszterei és államtitkárai is nagy végkielégítéseket vettek föl.
-       És te? Mit mondtál annak a firkásznak Jánosom?
-       Szó szerint azt, hogy senki nem tiltja meg nekik, hogy ezt visszafizessék. Én azt gondolom, hogy ez lelkiismeret kérdése is alapvetően. És, ezt mondtam a kamerák előtt, meg fogok keresni minden érintettet, és jelzem nekik, hogy a frakció álláspontja szerint ez helyes.
-       Nagyon jól mondtad, Jánosom.
-       Hát most itt vagyok, Viktor.
-       Látom, Jánosom, hogy itt vagy. Elmondanád, hogy miben segíthetek? Tudod, sok a dolgom...
-       Amikor 2002-ben távoztál a kormányfői székből...
-       … és ellenzékbe került a haza...
-       ..akkor te, Viktor, 5 597 000 ezer forintot vettél fel. Ebből 3 525 000 ezret kellene visszaadni.
-       Három és fél milliót? Már miért kellene visszaadnom? Az a pénz nekem járt.
-       A törvény szerint, Viktor, tényleg járt. A jó erkölcs szerint viszont...
-       Tudom, Jánosom, hogy mi a jó erkölcs, a Szijjártó is mindig elmondja a tévében: visszaszerezzük a pofátlanul magas végkielégítéseket. Te, Jánosom, megfigyelted, hogy milyen mulatságosan mondja ezt a Szijjártó? Tőle tudom, hogy két napig gyakorolta a tükör előtt. Először mindig elröhögte magát, de végül sikerült neki. Ügyes fiú a Péter, lehet, valamikor őt nevezem ki utódomnak...De mondd, Jánosom, miről akartál velem beszélni?
-       A három és félmillióról, Viktor. Hogy vissza kellene fizetned.
-       A Fletó már visszaadta a pénzt? Vagy az a másik... a Bajnai.
-       Ők egy forintért voltak miniszterelnökök, Viktor.
-       De végkielégítést kaptak!
-       Kaptak, de nem vették föl. Továbbutalták valamilyen gyerekeket segítő alapítványnak.
-       Na, és azoktól nem lehet ezt a pénzt visszavenni?
-       Viktor, nem tetszene az embereknek. Éhes és beteg gyerekektől visszavenni a pénzt...
-       Jó, Jánosom, de áruld már el, tulajdonképpen mit akarsz te tőlem?
-       Mondtam már, Viktor. Vissza kellene fizetned a 3 és félmilliót. Tudod, a jó erkölcs, amiről mindig papolunk.
-       Miből, Jánosom, mondd meg nekem, miből fizessem vissza? Nagy a család, öt gyereket kell eltartani, tavaly Anikóval Mexikóban voltunk.
-       Értem, Viktor. Tehát nem fizeted vissza a három és félmilliót?
-       Most nézz meg alaposan Jánosom, madár vagyok én? Szőrös a hátam?
-       Nem tudom Viktor, még sosem zuhanyoztunk együtt...
-       Na, jól van, ezt megbeszéltük, Jánosom. Van még valami?
-       Nincs más, Elnök úr. Ennyi lett volna.
-       Szólíts csak nyugodtan Viktornak. Tudod, hogy nem szeretem a csendőrpertut.
 
Ezt a cikket a Nolblogon is elolvashatod.
 
Föld S. Péter
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aludasmatyi.blog.hu/api/trackback/id/tr122443691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása