Névjegy

Magyar karikaturisták "Névjegyei"

Balázs-Piri Balázs
Barát József
Békési József Sándor, Joe
Dallos Jenő
Dluhopolszky László
Fenekovács László
Földes Vilmos
Gyöngy Kálmán
Jelenszky László
Krenner István
Lakatos Ferenc
Lehoczki Károly
Léphaft Pál
Marabu
Nemes Zoltán
Pápai Gábor
Rau Tibor
Sajdik Ferenc
Szmodis Imre
Szűcs Édua
Tónió
Varga (Zerge) Zoltán
Weisz Béla
Zsoldos Péter

Ludas Matyi újság

Friss topikok

  • takacsveca93: Ha igazán fantasztikus akciókra és folyamatosan frissülő szórólapokra vágysz, akkor csekkoljatok i... (2017.11.08. 09:55)
  • Ludas Matyi újság: Orblio LACI? BÉLA? (2016.12.09. 23:11) DALLOS JENŐ :/miniatűr könyvek ,sorozat/
  • Gergely Pap: Kedves Laci! A képeid ugyanúgy tetszenek, mint 67-ben a Kossuth nyomdában. További jó egészséget. (2016.11.13. 18:36) Pápai Gábor
  • Feriba: Csak a szöveg tartalmát próbálom előásni! (2016.10.09. 19:38) HALÁSZ GÉZA
  • Feriba: -Azt mondták, szépen mosolyogjak a NAVos ellenőrre! (2016.10.09. 19:34) HALÁSZ GÉZA

 

                            SZAKÍTOTTAM GIZIVEL
 
 
 
Hatodszor. De most végérvényesen!
     Egyébként Gizike termete sudár, akár egy toronydaru, a haja oly aranyszőke, mint a nádudvari búzamezők, a szeme kék, akár az MTK-pálya bejárati vaskapuja. És én mindkét fülemig szerelmes voltam ebbe a Gizibe. Egészen tegnap estig.
     Amikor is elgémberedett karjainkat egymásba fűzve andalogtunk a pesti Duna-korzón. Séta közben önfeledten csodáltam az ólomszürke égbolton műrepülő sirályokat, és csak néha-néha botlottam meg egy-egy Buchwald székben. Így telt el vagy másfél óra, s éreztem, hogy itt az ideje megszólalnom.
     – Édes zergemadaram, állítólag a Bogyó II. átigazol a Fradiba – kezdeményeztem könnyedén.
     De Gizike szavaimat elengedte élénkpirosra fagyott fülecskéi mellett.
     – Ha a hír igaz – bátorkodtam tovább –, akkor ezentúl a Kisvakarcsnak középpályást kell játszania.
     – Miről fecsegsz itt összevissza? – emelte rám Gizike haragos kék szemeit.
     Te jó ég! Gizike nem tudja, ki az a Kisvakarcs, hasított belém a sanda gyanú. Az idegességtől kissé hebegve kezdtem el magyarázni Gizikének a fociról, a szögletarányról, Bogyó II.-ről, Kisvakarcsról és Okulár játékvezetőről, a szurkolók réméről. Úgy tízpercenként muszáj volt levegőt vennem, s Gizikének az ilyenkor esedékes félmondataiból a következőket tudtam meg:
     Ez a beképzelt nőszemély mindeddig úgy hitte, a focit derékig vízben játsszák, parafa dobókockákkal. A szögletarány szerinte egy elavult építészeti szakkifejezés, amelyet már a későgótika is túlhaladott. Amikor fény derült arra, hogy Gizike apai ágon unokahúga Okulár játékvezetőnek, nem bírtam tovább!
     Ott, a Duna-parton örökre hátat fordítottam Gizike savókék szemeinek, s gyors léptekkel elindultam a Hungária körút irányába. A hátam mögött még hallottam azt a két apró csobbanást... Gizike akkor hajította a Dunába azokat a kék-fehér fülbevalókat, melyeket tőlem kapott ajándékba. Egy másodpercig megsajnáltam egykori szerelmemet, de szerencsére elég hideg volt ahhoz, hogy megkeményítsem a szívemet, s tovasiettem.
     A fülbevalókat ráérek holnap reggel kihalászni.
 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aludasmatyi.blog.hu/api/trackback/id/tr772462416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása