Névjegy

Magyar karikaturisták "Névjegyei"

Balázs-Piri Balázs
Barát József
Békési József Sándor, Joe
Dallos Jenő
Dluhopolszky László
Fenekovács László
Földes Vilmos
Gyöngy Kálmán
Jelenszky László
Krenner István
Lakatos Ferenc
Lehoczki Károly
Léphaft Pál
Marabu
Nemes Zoltán
Pápai Gábor
Rau Tibor
Sajdik Ferenc
Szmodis Imre
Szűcs Édua
Tónió
Varga (Zerge) Zoltán
Weisz Béla
Zsoldos Péter

Ludas Matyi újság

Friss topikok

  • takacsveca93: Ha igazán fantasztikus akciókra és folyamatosan frissülő szórólapokra vágysz, akkor csekkoljatok i... (2017.11.08. 09:55)
  • Ludas Matyi újság: Orblio LACI? BÉLA? (2016.12.09. 23:11) DALLOS JENŐ :/miniatűr könyvek ,sorozat/
  • Gergely Pap: Kedves Laci! A képeid ugyanúgy tetszenek, mint 67-ben a Kossuth nyomdában. További jó egészséget. (2016.11.13. 18:36) Pápai Gábor
  • Feriba: Csak a szöveg tartalmát próbálom előásni! (2016.10.09. 19:38) HALÁSZ GÉZA
  • Feriba: -Azt mondták, szépen mosolyogjak a NAVos ellenőrre! (2016.10.09. 19:34) HALÁSZ GÉZA

Nem voltunk barátok, csak ismerősök. Ez a korkülönbségknek tudható be elsősorban, gondolom. Rövid ideig munkakapcsolatunk volt a Ludas Matyi és a Veszett Veréb szerkesztőségben 1990 és 1993 között. Csaba okos, politikailag és egyébként is tájékozott tanáremberként szívesen vitatkozott a világ dolgairól. Egy kicsit távolságtartó, egyben "vákuumnevető" fiatalként volt jelen a vegyes korú csapatban. Egy korsó sör és hihetetlen mennyiségű cigaretta kellett, hogy működjön. Mindenre firkált malacokat, kutyákat, madarakat a  TÓTHKOCSMA szerkesztőségünkben. Itt bonyolítottuk le a megyei lapoktól és a Veszett Verébből befolyt honorrok szétosztását, és az újság szerkesztését. Mindig ott volt, mindig teljesített, hozta az egyoldalnyi  rajzát. Már akkor is albérletben lakott, ahogy most is, tudtommal egyedül. Vidéki kiállításainkra rendszeresen én vittem autóval a még néhány nemvezető karikaturistával együtt oda és vissza. Pár év után szétment a csapat, Jókó is járta a saját útját, leszerződött a Magyar Hírlaphoz. Munkáit sokszor láttam, Őt nagyon ritkán, "így alakult ", ahogy a mai fiatalok mondják. Egyesek szerint hat éve, mások szerint van annak már tíz éve is, hogy szívinfarktussal került kórházba. Nagyon ritkán beszéltünk telefonon, majd eltűnt. Nem tudta a telefont fenntartani, csak az e-mail maradt. 2011-ben a MÚOSZ  BEST OF kiállításon találkoztunk -szégyellem leírni-, de egy sovány öregember volt "vákuumnevetés" nélkül. Szokásos "majd keressük egymást" elválás után, nem felejtve, én kerestem. Egy német tankönyvhöz  a szerző több karikaturistát kért fel, én a JÓKÓ-t hívtam -munka van! Számtalan rajzát raktam fel a LUDAS MATYI ÚJSÁG blogra, viszonzásul a MAGYAR KARIKATURISTÁK  lexikont ajánlottam fel cserébe, tudva, nincs arányban azzal, amit Ő adott munkáival. Írtam e-mailt,  jött a könyvért. Bele sem lapozott, majd otthon megnézi. Aki jár kiállításokra az tudja, nincs megnyitó és egyéb esemény, "pogi" nélkül. Feleségem sajtos és nem sajtost hozott rágcsálni üditővel. Egy igazi barát emlékezett volna, hogy inkább sört és cigarettát kellett volna hozni, de izibe, már tudom, ezt is elszúrtam. A pogácsából csak egyet ettem meg, de bíztattam Csabát a rágcsálásra. -És te? -Fogyózom mondtam én. Rám nézett a szemüvege felett:"Mi a fenét fogyózol te, Kálmán hatvannyolcévesen"... és végre az ismert "vákuumnevetést" hallottam tőle hosszú-hosszú évek után először és most már tudom, utoljára. Valami ilyesmit mondtam: nem a szépségért, sokáig akarok élni. Már indult egy baráti találkozóra, amikor eszembe jutott, hogy nem rajzolt még a FEHÉR KÖNYVBE a karikatúra gyűjteményembe. Ajánlatot tettem: JÓKÓ, ha rajzolsz a FEHÉR KÖNYVBE  nem kell buszoznod meg villamosoznod, elviszlek a barátaidhoz. Már ült is le és rajzolta magát a söröskorsóban egy kapaszkodó malaccal. Semmi szöveget és dátumot nem írt a rajz alá, csak úgy tudom, 2012. március 13. 18 óra volt. Mivel én csak a földi dolgokról tudok ezt-azt, úgy gondolom Csaba, soha többet nem pogizunk már együtt. Vigyázhattál volna egy kicsit jobban magadra, Öcsém! Haragszom!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aludasmatyi.blog.hu/api/trackback/id/tr704486738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása