Megállapodott az Alstom és a BKV
Szerző: Milfajt_Ferkó | Rovat: gazdaság
A négyes és a kettes helyett nyolcas és tízes metrókat szállít a cég kártérítésként. Kiszivárgott idő előtt a megállapodás.
Némi engedményre kényszerül ugyan a főváros az üzlet érdekében, de egyes források szerint Tarlós István „jó boltnak” nevezte a megállapodást. A kiszivárgott adatok szerint a kocsik fékrendszere alkalmas arra, hogy legalább két állomásnál megálljanak, lehetőleg egy időben azzal, mikor kigyulladnak. A vasúthatósági engedély ügyében egy harmadik állam, Szváziföld vasúthatósága fog eljárni, amelyet csak emiatt hoznak létre az Alstom által fizetett korrupciós pénzekből.
A járműveket tehervagonként vizsgáztatják, így az áfa is kedvezőbb lesz, viszont felkerülhet rájuk a Szváziföldön kötelező vadrács. Az üzlet létrejöttében segíthetett az is, hogy Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója 75 darab éves bérletet ajánlott fel az Alstom vezetőségének, továbbá szóba került, hogy a jó nevű cégről buszsávot neveznek el a budaörsi úton, ha nem egyeznek meg.
A BKV és a főváros által követelt kötbérért cserében a kettes és négyes metrók helyett nyolcas és tízes metrókat szállít a cé